ORANG HEBAT

UPDATES

HIDUP BANYAK LA DUGAAN.. SEBAGAI MANUSIA HARUSLAH BERSABAR

CERITA-CERITA DISiNI JUGA MENARIK

Wednesday, September 21, 2011

MENCINTAI ATAU DICINTAI

Views

Tadi blogwalking kat blog yg ade ni...
terbaca la... sal ni... syok plak rasanya....  MENCINTAI & DICINTAI...
Nak baca ke ape.. klik lew.!!!


Aku suka baca ni...MENCINTAI ATAU DICINTAI? 

Jika Kita Memilih MENCINTAI…

Kalau kita memilih mencintai, itu bererti kita harus sentiasa berada dalam keadaan bersabar, memiliki toleransi yang tinggi, dan rela berkorban untuk orang yang kita cintai. Biasanya dikatakan orang yang memilih mencintai adalah orang yang mementingkan diri sendiri. Kerana tak peduli apakah orang yang kita cintai itu membalas perasaan kita atau tidak, kita akan terus mencintai orang tersebut.

Berbagai usaha kita lakukan untuk mengungkapkan perasaan kita. Bagi yang beruntung, usaha kita akan berbuah hasil. Orang yang kita cintai akhirnya mencintai kita juga. Bagi yang kurang beruntung, orang itu tak pernah membalas perasaan kita. Itulah salah satu kekurangan dari pilihan ‘mencintai’ ini. Kita harus tabah jika seseorang yang kita cintai itu tak kunjung mencintai kita…

Meskipun kadang perasaan kita tak bersambut, dengan memilih ‘mencintai’ ada suatu perasaan puas. Setidaknya kita sudah berusaha dan tulus mencintai seseorang.

Jika Kita Memilih DICINTAI…

Nah, kalau kita memilih dicintai itu ertinya kita berada dalam posisi yang menguntungkan. Tapi… kita tidak mencintai orang tersebut. Oleh karena itu, biasanya dikatakan orang yang memilih dicintai adalah orang yang cerdik dan bersikap ego . Dengan dicintai seseorang, kita biasanya mendapat segala perhatian darinya.

Namun, apakah kita akan bahagia jika hanya dicintai? Sedangkan kita sama sekali tidak mencintai seseorang itu? Ada sebuah Love Quote mengatakan: “Sungguh menyakitkan jika kita mencintai seseorang, tapi orang itu tidak mencintai kita. Namun, akan lebih menyakitkan jika kita dicintai seseorang tetapi kita tak bisa membalas cintanya.” 





TERIMA KASIH SUDI BACA

2 comments:

THANK FOR STOPPING BY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...