ORANG HEBAT

UPDATES

HIDUP BANYAK LA DUGAAN.. SEBAGAI MANUSIA HARUSLAH BERSABAR

CERITA-CERITA DISiNI JUGA MENARIK

Saturday, July 23, 2011

SUSAH KEW?????????????????????????????

Views


ASSALAMUALAIKUM...!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Yekew susah nak cari isteri solehah????????????????????????????

Jawapan: Terletak kepada lelaki tersebut.....

Kalau tanya je lelaki, semestinya lah, diorang akan jawab :

"  saya kalau boleh mestilah cari yang solehah, baik hati,  jaga solat dan paling penting comel.. hehe.. "


Betoi ke ni wahai SANG LELAki??????????


Ntah la... saya pun xthu la ...!!!!!!
Tapi siapalah dalam dunia ni xmaw seorang yang sempurna iaitu solehah kn?? Kalau saya sebagai lelaki pun, semestinyalah saya akan memilih seorang isteri yang baik, solehah, taat, dan cantik...


Dalam masa yang sama, saya yang solehah juga memerlukan bimbingan suami yang soleh agar dapat membawa keluarga tersebut ke arah kebaikan.Bukan senang nak mendapatkan lelaki soleh dan wanita solehah, tapi bukan mustahil kerana dalam Islam telah ditunjukkan caranya. Caranya ialah keperibadian kita sendiri, kita sering meminta supaya dianugerahkan dengan bidadari di dunia ini yang baik, solehah dan cantik, tetapi sejauh mana baiknya kita, sejauh mana soleh dan solehahnya kita dan sejauh mana cantiknya peribadi kita.




pls : ini hanyalah sekadar pandangan.!!




TERIMA KASIH SUDI BACA

0 comments:

Post a Comment

THANK FOR STOPPING BY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...