ORANG HEBAT

UPDATES

HIDUP BANYAK LA DUGAAN.. SEBAGAI MANUSIA HARUSLAH BERSABAR

CERITA-CERITA DISiNI JUGA MENARIK

Sunday, May 1, 2011

~ sWeet Ke SINGLE???????????~

Views
Salam.........

Mmg sweet la orang single ini sebenarnye...
Kalu nak kuar gi mana-mana pun xsusah... Tidak susah-susah nak minta kebenaran atau keizinan dari "couple' dy tu.. Macam suami plak nak minta-minta izin...

~ingat kite ni ape, perlu minta-minta izin, tunggu la kahwin dlu ke~

Banyak kot alasan aku kenapa aku memilih untuk single.. Kenapa orang suka tanye aku, 'Kenapa ko single?'
Suke ati kot, aku nak single pun.. Dah aku xjupe lagi kot laki yang leh jaga aku tanpa menyokong hidup aku....

Antara alasan aku untuk memilih menjadi single ialah...:



  • Bebas dan berdikari
Jika terasa ingin membeli belah, jangan fikir lama-lama. Dengan kebebasan yang ada, aku boleh membuat apa sahaja yang aku suka, sama ada menonton wayang romantiks seorang diri atau lepak. Bukan sahaja kebebasan ini dapat memberi aku ruang untuk mebuat perkara yang diinginkan, aku juga dapat berkenalan dengan lebih ramai rakan baru tanpa perlu risau boyfriend berasa cemburu.

  • Jadi rakan yang baik
Sememmangnya tanpa kekasih di sisi, aku mempunyai banyak masa berkualiti bersama rakan-rakan. Aku boleh ke mana-mana saja bersama-sama rakanku. Bukan sahaja mengeratkan hubungan malah memberi peluang mengenali diri dan rakan. Detik yang dikongsi bersama boyfriend ke padang bola atau futsal boleh digantikan dengan membuat aktiviti yang lebih berfaedah dengan rakan baik.

  • Kurang beban tanggungjawab
Aku tidak perlu risau sama ada rakan-rakan boyfriend sukakan aku atau tidak. Aku juga tidak perlu risau sama ada ibu bapabya mempunyai impresi positif terhadap aku. Dengan menjadi single, aku hanya perlu bertanggungjawab pada diri sendiri. Segala keputusan terletak di tangan aku dan tak rasa gusar atau bimbang sama ada ia akan merisaukan boyfriend aku..



p/s: Jika aku menemui seseorang yang aku minat, kemungkinan alasan ini akan aku tolak ketepi.. Hehehehehe...



TERIMA KASIH SUDI BACA

0 comments:

Post a Comment

THANK FOR STOPPING BY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...